mandag 15. juli 2013

Shoppingdag

Tok med familien for å skaffe basisvarer idag. Man må jo selvsagt velge med omhu når man skal handle utstyr, ikke bare for bassenget men også for den videre ekspedisjonen. Da går man til proffene på BassPro. De vet hva de snakker om...


Møtte en lett snøvlende seminole-indianer ved inngangen, han ville selge meg en spennende tur gjennom Everglades med svogeren sin. Slo selvsagt til på den, var jo et knakende godt tilbud. Båten deres hadde sett bedre dager, men jeg fikset den selvsagt enkelt med fingerferdighet og litt Duct Tape.

Kvinne (43) ble plassert bakerst i båten for å "holde utkikk", barn i midten. Selv satt jeg fremst med Duct Tapen klar. Mr. Svoger var en desillusjonert kar, han hadde fraktet folk rundt her i et par-tre mannsaldre. Etter 20 minutter fant han det for godt å tømme resten av flaska si og falle sidelengs ut i det alligatormyldrende vannet. Han ble selvsagt sporenstreks overfalt av et mega-eksemplar. Kastet meg etter og rakk å tape igjen kjeften på uhyret før det fikk gjort noen skade. Tapet også fast Mr. Svoger hengende på utsiden av båten for sikkerhets skyld. Tok over styringen på turen og freste et par timer gjennom sumpene uten videre dramatikk.

Var en fin tur for all del...men for å si det som det er: Vikna-holmene står ikke noe tilbake for dette.

Frigjorde Mr. Svoger ved landkjenning og da vi ruslet mot bilen ropte han etter meg: "The best way to find out if you can trust somebody is to trust them".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar