torsdag 15. november 2012

Ship O'hoi !!

Så glade de ble, artig det.
Til tonene fra Birdy's vakre låt "People help the people" fikk vi landkjenning i Thailand. Treffende tittel må jeg si, jeg føler nemlig både vi og de vi har møtt på vår vei har kommet styrket ut av møtet mellom to ulike kulturer. Mennesker har kanskje mer til felles enn vi liker å tro...? Hmm, dype greier, beklager dette.

Tradisjonen tro ble vår ankomst til fastlandet feiret med et flott fyrverkeri på stranda. Som alltid både sjarmerende og rørende! Det heter vel ikke smilets land for ingenting, antar jeg.

Ingenting spesielt å rapportere fra overfarten. Sjørøverne fikk selvsagt smake sin egen medisin når de i ly av det silkemyke asiatiske nattemørket forsøkte å borde oss. Tre-fire vannballonger, noen bluss og et vannvittig Ubuntu-rop fra Giorgos var det som skulle til så flyktet de hals over hode. Sjakaler....!

Nå gjenstår kun sjarmøretappen over til Europa. Giorgos gleder seg selvsagt til å komme hjem til sitt kjære Kreta, men jeg må si meg enig i det han hvisket da vi skiltes på flyplassen her: "The World is a book, and those who do not travel read only a page."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar