tirsdag 23. juli 2013

Well slap me silly...!

Følsomme karer, disse amerikanerne. Kom over en snedig krabat ved poolen idag. Han lå i fosterstilling og gråt, voksne mannen. Badedyret hans hadde punktert og nå var han helt oppløst i snørr og tårer.

Oppfattet at han hette Mr. Anderson og visstnok var en self-made Internett-milliardærbonde fra Texas. Han var ifølge eget utsagn en svært respektert mann hjemme i Texas. Nå var det imidlertid ferie, og da måtte det selvsagt gå slik, med punktert badedyr første dagen....det var alt han rakk han å si før hulkingen tok overhånd igjen.

Satte meg ned og trøstet han mens jeg lappa sammen dyret. Noen tynne striper duct tape og lynrask oppblåsing av Bambi gjorde susen. Fikk stabla mannen opp på badedyret, retta på svømmebrillene hans og da hvisket han lavt: "Please take a picture, Mr. Havets Mann."
Sure, son.


Da jeg forlot han hørte jeg han skrek "Riding Bambi on the sea of love" av sine lungers fulle kraft kraft, og med tydelig Texas-aksent ropte han etter meg: "One of the most beautiful qualities of true friendship is to understand and to be understood."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar